Dystrybucja produktów do Dubaju jest pierwszym wyborem wielu producentów polskich. Znalezienie partnera jest najczęściej wybieraną formą ekspansji na obce rynki.
Jak znaleźć dystrybutora?
Zanim zaczniesz szukać partnera w krajach arabskich, powinieneś zrozumieć jak działa dystrybucja na rynkach lokalnych. W większości krajów Zatoki Arabskiej biznes prowadzony jest na zupełnie innych zasadach niż w Europie. Także dystrybucja odbywa się w inny sposób.
Masz już partnera w Rosji? Kolejne kontenery wysyłasz do USA? Twoje produkty dostępne są w Europie? Wszędzie powielasz ten sam sprawdzony model współpracy z dystrybutorami. Dlaczego nie działa w krajach arabskich?
Bardzo mocno rekomendujemy zamówienie szkolenia dotyczącego rynków arabskich. Dowiesz się, dlaczego wiele schematów funkcjonuje zupełnie inaczej.
Jakie są najważniejsze różnice pomiędzy dystrybucją produktów w krajach arabskich a Polską, czy Europą?
Istnieje wiele różnic, ale kilka z nich powoduje, że często rozmowy partnerskie mogą utknąć w martwym punkcie. Brak zrozumienia pomiędzy partnerami może zahamować możliwość nawiązania współpracy handlowej (dystrybucja produktów do Dubaju)
Najważniejsze różnice:
- inne podejście do handlu w ogóle
- duże koszty rejestracji produktów
- duże koszty wprowadzenia produktów do sieci handlowych
- spora konkurencja na rynku
- inne zwyczaje zakupowe klientów
- długi czas oczekiwania na zwrot z inwestycji
Najważniejszą i najczęstszą barierą, jaką obserwujemy w relacjach pomiędzy firmami z Polski a dystrybutorami w Emiratach Arabskich, jest brak współpracy przy wprowadzeniu produktów na rynek. Często polskie firmy oddają produkt i dystrybutor musi poradzić sobie ze wszystkimi problemami. Jeśli założymy, że zwrot z inwestycji trwa czasami po kilka lat, to jest wielce prawdopodobne, że dystrybutor nie podejmie tego ryzyka samodzielnie.
Jak można wspomóc dystrybutora?
Partner arabski musi wiedzieć, że może liczyć na wsparcie ze strony producenta. Często takie wsparcie może być łatwe do zaoferowania i nie będzie wymagać stosunkowo dużych kosztów.
Przykładowe formy wsparcia:
- szkolenia handlowe
- materiały POS
- rejestracja produktów na koszt producenta
- pokrycie kosztów transportu
- warunkowa umowa na wyłączność
Dystrybutor będzie wiedział, że wprowadzenie produktu na lokalny rynek jest działaniem wspólnym. Możesz określić, że pierwszy etap, który jest najbardziej ryzykowny dla obu stron, będzie wsparty wspólnymi działaniami. Oddelegujesz na miesiąc najlepszego pracownika, który pokaże lokalnym handlowcom mocne strony produktu i powie jak sprzedawać produkt. Produkty znajdą się na najlepszych miejscach w sieci handlowej. Dołączysz stickery, specjalne displaye i ulotki podkreślające walory produktu. Pierwszą partię towaru dostarczysz na swój koszt. Opłacisz rejestracje produktu zaznaczając w umowie, że w razie zerwania umowy, rejestracja zostaje przy Twojej firmie.
Takie kroki spowodują, że wielu dystrybutorów będzie chciało pracować z Twoją firmą.
Jeśli masz ciekawy produkt lub usługę, napisz do nas. Znajdziemy dystrybutora dla Twojej firmy.
Zleć poszukanie dystrybutora w Dubaju
Jakich informacji potrzebujemy, aby znaleźć dystrybutora w Zjednoczonych Emiratach Arabskich?
Przede wszystkim informacji o Twojej firmie. Potrzebujemy wiedzieć, dlaczego produkt lub usługa będzie interesująca dla lokalnych dystrybutorów. W których obszarach może być konkurencyjny. Cena, czy może jakość lub szybkość usługi.
Prześlij do nas najważniejsze informacje o produkcie bądź usłudze. Sprawdzimy możliwości i prześlemy naszą opinię.
Ile kosztuje znalezienie dystrybutora?
Poszukanie odpowiedniej firmy to dość złożony proces. Koszt pozyskania partnera uzależniony jest od specyfiki produktu i niszy w jakiej działa Twoja firma. Inny schemat poszukiwania musimy przyjąć przy produktach HORECA, inny przy FMCG. Inaczej wygląda dystrybucja produktów wyspecjalizowanych oferowanych B2B.
Może się okazać, że barierą do nawiązania kontaktów jest dość trudne do spełnienia Twoje warunki i nie będziemy w stanie znaleźć nikogo, kto podjąłby się dystrybucji towarów.
Nasza praca musi być określona i możliwa do rozliczenia. Każde zapytanie traktujemy indywidualnie.
Przykładowa wycena poszukiwania dystrybutora:
Krok 1: Producent kaszek dla dzieci poszukuje dystrybutora na rynki arabskie. Zakres naszej pracy to przedstawienie bazy 20 potencjalnych partnerów. Kontakt bezpośredni z wybranymi 10 firmami – zakończony raportem. W przypadku zainteresowania, wybór 3 najbardziej rokujących kontaktów. Umówienia bezpośrednich spotkań.
Koszt 5000 PLN netto.
Krok 2: Uczestnictwo w spotkaniach. Przygotowanie zarysu umowy dystrybucyjnej. Przygotowanie wytycznych dotyczących najważniejszych punktów procesu dystrybucji.
Koszt 10000 PLN netto + koszty logistyczne.
Jak długo trwa znalezienie dystrybutora?
Proces może zająć kilka tygodni, ale równie dobrze zająć kilka miesięcy, czy lat. Pierwsze kontakty z reguły następują po 3-4 tygodniach, ale mogą być nie trafione.
Z naszego doświadczenia wynika, że cały proces od momentu rozpoczęcia pierwszych kroków do wysłania pierwszego zamówienia zajmuje 4-10 miesięcy.